Ana içeriğe atla

Artık İkizlerin Bir Odası Var! Yuppiii :)

İkizlerim doğduklarından bu yana hep benimle aynı odayı paylaştılar. İlk başlarda emzirdiğim için bu zorunluydu, sonraları bebeklerime sarılıp onların mis kokularını içime çeke çeke uyumak da benim için bir alışkanlık halini aldı, sonrasında da ikizler anneyle aynı odada yatmaya alıştılar ve ayrılmak istemediler. Daha iki gün öncesine kadar beşikleri hala yatak odamdaydı. Ancak iki gün önce, "artık üç yaşını doldurduk, bir atılım yapma zamanıdır" diye düşünerek mobilyacının yolunu tuttuk :)



İkizlerim zaten büyük yataklara bayılır. Beşikleri çöpe atacağız, size kocamannnnnn yataklar alacağız der demez hemen havaya girdiler zaten. "Biz büyüdük, abi olduk, yataklarımız da büyüyecek" diye dolanıp durdular ortalıkta. Tabii abi oldular ya odada yalnız yatmaya da hazırdılar güya...Güya diyorum çünkü mobilyalar döşenip de planlar uygulamaya konulduğunda birazcık suya düştüler. Burada da birazcık diyorum çünkü aslında ikizlerim uykuya dalana kadar yanlarında yatmam yeterli oluyor ancak sonrasında odama geçince ben tedirgin oluyorum. Ya tuvalet ihtiyaçları olursa ve bana seslenemezlerse, ya üzerleri açık kalırsa, ya gece kalkıp uyku sersemi bir yerlere çarparlarsa, bu örneklerin ardı arkası kesilmeyince beni de uyku tutmuyor, doğruca ikizlerin yataklarında alıyorum soluğu!



Odamızı düzenleyeli iki gün oldu henüz ve iki gündür hal böyle. Bliyorum, anne olarak önce benim kararlı ve istikrarlı olmam gerekiyor, sonra onlar doğaları gereği duruma uyum sağlayacaklar zaten. İşte insan hali, bilmek ile uygulayabilmek arasındaki fark o kadar büyük ki...Bizim için dua edin ve odaları ayırma konusunda uygulayıp da memnun kaldığınız önerileriniz varsa lütfen paylaşın!

Yorumlar

  1. siz oda ayırma konusunda gerçekten geç kalmışsınız :) kitaplar 12. hafta odaları ayrılmak için en uygun zaman diye yazıyor, tabi bence de 12 hafta fazla erken :) oğlum 8 aylık, bakalım ben ne zaman ayıracağım odaları, kış bitimi artık ayırmalıyım diye düşünüyorum ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geç kaldım gerçekten ama bir türlü ayrılamadım kuzularımdan :(
      Az biraz alıştılar yanlız uyumaya;
      Umarım siz de en kolay şekilde atlatırsınız bu aşamayı :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İkizlerle Fosil Kurabiye Yapımı :)

Bu ay Meraklı Minik dergisini okurken sayfaların birinde ikizlerim güzel bir kurabiye tarifi gördüler...mutfakta benden daha başarılı olmalarının verdiği cesaretle "hadi anne kurabiye yapalım" diyerek beni de mutfağa doğru iteklediler. Tarife baktım, gayet zahmetsiz olduğunu görünce "hadi yapalım" dedim ben de ve bu sabah sıvadık kolları...

Eldivenler, kalıplar, oklavalar havada uçuştu...Yok "pekmezi ben dökecem, hayır unu ben boşaltıcam, hayır anne hamuru ben açıcam" derken kurabiye hamurumuzu yoğurduk. Bir miktar buzdolabında bekletmek gerekiyordu. Dolaba koyduğum hamuru çıkarmaya gittiğimde yanı sıra oyuncak dinazor ve boş kapların da hamura eşlik ettiğini gördüm.

Güç bela hamuru açtım, bardakla minik daireler yaptık ve son olarak da tahta kaşığın ucuyla dinazor ayağına benzeyen ayak izleri koyduk kurabiyelerin üzerlerine. Artan hamurla da yarım saat kadar oyun hamuru kalıpları kullanarak vakit geçirdiler.



Ve sonuç mükemmel oldu. Kurabiyeler hem besle…

Vişneli Cheesecake (Ya da Şekersiz Vişne Marmelatlı İllüzyon)

Bu sabah ig'de yayınladığım ve tamamen uydurmasyon olan vişneli cheesecake tarifini gerek yorum, gerekse özelden soran çok oldu. Anında tarif veremiyorum çünkü glutensiz tariflerimi çoğunlukla göz kararı malzemelerle uydurarak yapıyorum. Glutensiz, tahılsız, laktozsuz ve şekersiz diyet benim de yeni yeni mutfağıma adapte etmeye çalıştığım bir uygulama ve bu aşamada deneme-yanılma yönteminden çokça faydalanıyorum.

Vişneli Cheesecake adı altında yaptığım bu tarif ise üç aşamadan oluşuyor. 1. aşama taban, 2. aşama şekersiz vişne marmeladı ve son olarak da bu ikisi arasına süreceğiniz %100 keçi krem peyniri (laktozla aranız iyiyse herhangi bir krem peynir ya da daha da güzeli evde yapacağınız hafif bir pasta kreması da işinizi görür).

Taban, aslında bir çeşit kek; az miktarda hamuru geniş bir kaba yayarak pişirirseniz taban inceliğini kolaylıkla elde edebilirsiniz. İşin içine mısır unu ve hindistancevizi unu da girince, normal kekten ziyade taban olarak kullanılmaya elverişli oluyor.

Evi Sadeleştirme İşine Devam Etsek De ...

Yaz sonlarına doğru çok oyuncağımız olduğundan, evin çok dağıldığından ve bu durumun çocukları olumsuz etkileyebileceğinden yakınmış ve bu konu üzerine bir de YAZI yazmıştım. Bu konular üzerine düşünmeye başlamamda bu dönemde okumuş olduğum Daha Sade Bir Hayat kitabının da etkisi olmuştu tabii. Hem kalabalıktan bıkmışlığım hem de kitapta okuyup değerlendirdiğim noktaları baz alarak bir takım kararlar almıştım. Örneğin, daha az oyuncak alınacak, aynı oyuncaktan iki tane alınmayacak, bir set oyuncak toplanmadan diğer oyuncaklar dökülmeyecek, çocuklar oyuncakları toplamama yardım edecek, evde kullanılmayan eşyalar gözden ırak yerlere kaldırılacak, çocukların yaşına uygun olmayan oyuncaklar dağıtılacak ve saire....
Aradan aylar geçmiş ve ben geçen akşam aşağıdaki fotoğrafı çekmişim!

Aldığım kararların hiçbirini uygulamadım değil elbet. Her ne kadar belli olmasa da oyuncakların büyük bir kısmını ayırıp sakladım. Bir diğer kısmını ihityacı olanlara dağıttım. (Her ne kadar iki parça kaldırd…