7 Ekim 2013 Pazartesi

Muradıma Erdim, Mr. Gatsby ile Tanıştım Sonunda :)


Geçenlerde bahsetmiştim Muhteşem Gatsby kitabını okuyup çok beğendiğimden. Göz atmak isterseniz buraya tık tık. Geçen hafta da nihayet filmini izleme imkanı buldum. Film çok küçük değişikliklerle tamamen kitaba sadık kalmış. Oyuncu kadrosu (Gatsby'i Leonardo Di Caprio'nun canlandırdığını düşünürsek) oldukça başarılıydı. Yanı sıra, filmin yönetmeni aynı zamanda Moulen Rouge ve Rome & Juliet filmlerinin de yönetmeni. Bu da demek oluyor ki, film kesinlikle teatral özellikler taşıyor. Sahneler, oyuncu mimikleri, geçişler, yer yer abartılı roller bazen size bir film değil de bir tiyatro oyunu izlediğinizi zannettirebiliyor. Tiyatro izlemeyi seven biri olarak ben bundan hiç rahatsız olmadım aksine memnun kaldım. Bu arada Tobey Maguire'nin Örümcek Adam'daki Peter Parker karakterinden sonra böyle bir filmde acaba bir ağ atma beklentisi yaratır mı diye düşünmeden edemedim. Ama filmi izleyince gördüm ki gerçekten çok başarılı ve role gerçekten çok yakışmış.

Uzun lafın kısası, Muhteşem Gatsby'nin filmini de beğendim. Elbette kitabını tercih ederim ama filmi de izlenecek nitelikte bir film olmuş. Yalnız iki olumsuz özelliği var: Birincisi filmin çok uzun olması, yaklaşık 2 saat 20 dakika sürdü. İkincisi ise kitap kapağını, DVD kapağını gören ya da kulaktan dolma bilgilerle filme gidenlerin beklentisi bir ganster filmi izleme yönünde oluyor genelde ancak filmin aşk filmi olduğu ortaya çıkınca da hayal kırıklığı yaratıyor. Bu noktaya dikkat edelim. Ha bir de bu kadar uzun filmi izleyecek zamanı nereden bulduğumu merak ediyorsanız hemen söyleyeyim: İkizleri uyuttuktan sonra, yani gece yarısına beş kala balkabağına dönüşmeden! Herkese iyi seyirler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bitmeyecek Öykü

Ve Bitmeyecek Öykü bitti! Kitap bir çocuğun, sınırsız bir hayal gücünün var ettiği Fantazya diyarına yolculuğunu konu ediniyor özünde. An...