9 Şubat 2013 Cumartesi

Balık Tutmaya Ne Dersiniz?!

Sanırım geçen Cumartesi'ydi. İkizlerimle oturmuş Keloğlan izliyorduk. Hani şu dere kenarında mahallece oltalar elde balık tutulan bölüm. Bunu gören ikiz kardeşler Bilgecan Dede ve Tilkican Dede (yani benim ikiz böceklerim) tutturdular "anne bizim oltamız nerede?" diye. Bugünün çıngar çıkarma konusu belli oldu dedim içimden ama dışım hiç bozuntuya vermedi.

Hadi dedim ne duruyoruz o zaman;  olta isteyen televizyonu kapatıp benimle gelsin. Anında fırladılar ayağa. Önce televizyonu kapattık, aktivite masamızı kurduk. Renkli kartonlar, pipet, bel lastiği (halk arasında don lastiği olarak da bilinir), makas, kalem, uhu gibi malzemelerimizi dizdik masanın üzerine.



Önce kartonları bir bir elden geçirip renkleri tekrar ettik. Ardından seçtikleri renkteki kartonlara biri köpek balığı diğeri ise yunus balığı çizmemi istedi. Çizdiğimiz balıkları kesip çıkardık.



Bir karış boyunda kestiğimiz don lastiklerinin bir ucuna balıkları yapıştırdık. Lastiklerin diğer ucunuda pipetlere bağladık.


Ve işte sonuç...Muhteşem birer oltamız ve halihazırda yakalanmış balıklarımız oldu :D



Yaparken de çok eğlendik. Tavsiye ederiz !

2 yorum:

  1. Tahmin ediyorum çok güzeldir demeyeceğim, evet biliyorum çok güzel diyeceğim.. Aynı oyunu bizde oynardık.. Ama sizdeki fark her şeyi kendiniz yapmanız.. Bu dahada güzel.. Ben bunun hazır olanını almıştım.. Mıknatıslı oltalarla balık figürlerini yakalamaya çalışırlardı.. Eski günlere gittim ben yine.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Evet oyunumuz çok uzun sürsün, canları sıkılmasın diye her şeyi kendimiz yapalım dedik...sağlıklı bir şekilde çabucak büyümelerini istiyorum ama ben de bu günlerini özleyeceğim sanırım!

      Sil

Bitmeyecek Öykü

Ve Bitmeyecek Öykü bitti! Kitap bir çocuğun, sınırsız bir hayal gücünün var ettiği Fantazya diyarına yolculuğunu konu ediniyor özünde. An...