27 Kasım 2013 Çarşamba

Boş Durmuyoruz, Okuyoruz! :)


Kış yandan yandan asıl yüzünü göstermeye başladı. Haliyle bizler de hastalıklarla boğuşmaya, onlara göğüs germeye ve yer yer onlardan korkup evlerimizde inzivaya çekilmeye başladık. Tabii bu sırada boş durmadık. Evlerimizde neler yapabiliyorsak onlarla kendimizi oyaladık. Okuduk mesela. Tıp tıp cama vuran damlalar satırlara karıştı kimi zaman, bazen sayfalardaki buruk hikayelerin tadını yudumladığımız demli çayda bulduk ve bazen de uykusuz kaldık içine çekildiğimiz hikayelerin sonunu görebilmek adına...

Fotoğraftaki küçük kitap kulesi de işte kış günlerini doldurmak için inşa edilmiştir. Mesela Boş Koltuk okunmuş ve sindirilmiştir. Her ne kadar ilk 100 sayfada okuyucuyu sıkıntıdan boğup cinnete sürüklese de sonrasında kitap açıldıkça açılmış, okuyucuyu meraktan çatlatmış ve hüzünlü bir sonla bitmiştir. Çok fazla karakterin örümcek ağı misali bin bir noktadan birbirine bağlı olduğu bu kitapta kişiler arasında kaybolmadığınız sürece kış için ideal bir okuma.

Lütfen Anneme İyi Bak kitabının ortalarındayım şu aralar. Kitabı bitirmeden bir değerlendirme yapmak yakışık almaz ancak şimdiden çok etkilendim. Annemin hayatımdaki varlığı benim için sonsuz değerli ve ben de bir anne olarak çocuklarımın da benim için aynı şeyleri hissetmesini umuyorum elbette ve bunun için elimden geleni yaptığıma inanıyorum. Asıl yorumu kitabın bitimine saklayayım. Soğuk bir kış haftası da bu kitap eşlik etsin bana!

Ve sevgili Bit Palas! Bu kitabı sanırım üçüncü kez elime alıyorum ve yine kış mevsiminden medet umuyorum. Önceleri ilk 100 sayfayı okumayı başarmış olmakla birlikte, sanırım zamanlama açısından yanlış bir dönemdeydim, her seferinde yarım bıraktım. Elif Şafak sevdiğim bir yazar ancak bu kitapla neden bir türlü barışamadığımıza anlam veremiyorum. Hasılı kelam, soğuklardan kaçıp bu kitabın sayfalarının arasına sığınarak en nihayet kitabı tamamladığım günleri görmek istiyorum!

2 yorum:

  1. Boş Koltuk inanıklmaz merak ettiğim kitaplardan biridr.
    Ne zaman kitapçılarda görsem neyse bir daha ki sefere diyorum hep erteliyorum..
    Sayenizde almak farz oldu..:))
    Teşekkürler sevgiler..:))

    YanıtlaSil
  2. Ben de yazın aldığım kitabı okumayı hep ertelemiştim.
    Kısmet bu haftayaymış. Çok keyif aldım ben.
    Tavsiye ederim.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Bitmeyecek Öykü

Ve Bitmeyecek Öykü bitti! Kitap bir çocuğun, sınırsız bir hayal gücünün var ettiği Fantazya diyarına yolculuğunu konu ediniyor özünde. An...