8 Mayıs 2013 Çarşamba

Okuyorum No. 7


Geçen ay üç kitap daha bitirdim...

İlki "Sinek Isırıklarının Müellifi" kitabı ile sevdiğim yazarlar arasına konuşlanan Barış Bıçakcı'nın "Bizim Büyük Çaresizliğimiz" adlı romanı. Çok merak ettiğim bir kitaptı. Sade, akıcı bir dille yazılmış. Tanıdık bir yönü var kitabın... zaman, mekan, insanlar o kadar tanıdık ki sanki geçmişte yaşamısız, görmüşüz, bulunmuşuz, konuşmusuz izlenimi bırakıyor...Severek okudum ve kütüphanemde kalıcı kitaplar arasına girdi.

İkinci kitap "Hala Uzak Hala Umutlu, Hindistan Günlüğü" adlı Gezi/Günce kitabı. Hindistan düşkünlüğümü bilen bilir. Hindistan hakkında yazılmış kitaplardan oluşan bir koleksiyonum bile var. Bu kitap da onlardan biri olarak rafa yerleşti. Okuması keyifli bir kitaptı. Yazar kişiliği olmaksızın, herhangi bir usluba sığınılmaksızın doğaçlama yazılan bir günlüğü andırıyor..tabii satır aralarına Hindistan ve çevre bölgeler hakkında kısa bilgiler de sıkıştırılmış...okurken hem eğlendim, hem de beş parasız fakat kültür zengini Hindistan hakkında biraz daha bilgi edindim.

Ve son olarak da Murathan Mungan'ın "Kaf Dağının Önü" kitabını okudum. Ama pek keyif aldığımı söyleyemeyeceğim. Birbirinin içinden geçen, örtüşen, kesişen bir takım hikayelerden oluşuyor kitap. Okurken yer yer tüylerim ürperdi, kimi satırlarsa içimi sızlattı. Karamsar kitaplardan pek hoşlanmıyorum sanırım...

Benim için Nisan ayı güzel bir okuma ayı oldu. Darısı Mayıs'ın başına :)


2 yorum:

  1. İmza:karın kıtabını öneririm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu yılki okuma listemde hem "İmza: Kızın" hem de "İmza: Karın" var. Ancak henüz ikisini de tedarik edemedim. Tatile çıkmadan almaya çalışacağım inşallah....Sizin de yazınız var mıydı kitapta yoksa yanlış mı hatırlıyorum??

      Sil

Bitmeyecek Öykü

Ve Bitmeyecek Öykü bitti! Kitap bir çocuğun, sınırsız bir hayal gücünün var ettiği Fantazya diyarına yolculuğunu konu ediniyor özünde. An...